الأحد، 1 أبريل 2012

اشتباهات شیعیان در ماه رمضان

نویسنده: محمد باقر سجودى

الحمد لله تماس فرهنگی بین مسلمانان؛ که به برکت وسایل ارتباط جمعی حاصل شده؛ یک فایده اش این بوده که تعداد شک کنندگان به فقه شیعه فزونی گرفته و خیلی ها دانستند که علمای شیعه عبادات دین را عوض کرده اند منتهی باز خیلی ها دقیقا نمیدانند که عبادت درست کدام است.از جمله عباداتی که از دست برد علمای شیعه محفوظ نمانده همانا عبادت روزه است که بدعت های زیادی به این عبادت افزودند و ما در این نوشته بعضی را نشان میدهیم :

اشتباه اول:
بر اساس نفرتی که ملایان شیعه از اهل سنت دارند، خیلی سعی میکنند تا تاریخ روزه آنها با تاریخ رمضان مسلمین اختلاف داشته باشد!
در حالیکه اگر روز های هفته (مثلا جمعه) همه جا یک روز و یکسان است پس باید شروع رمضان هم یک روز باشد و اگر در مغرب اسلامی کسی دید هلال رمضان را ، این برای مشرق اسلامی نیز حجت میشود، اما شیعه ها معمولا یک روز و گاها دو روز دیرتر از بقیه روزه میگیرند چرا ؟ چونکه اختلاف را دوست دارند و جالب اینکه این فتنه گری کمانه کرده و بصورت خودشان هم خورده!! یعنی حالا میبینی در یک شهر شیعه (مثلا قم) دو مرجع تقلید دو جور حرف میزنند یکی میگوید امروز رمضان است یکی میگوید نه فردا اول رمضان است!!
برای اینکه بدانید بی دین ها روزه برابیشان مهم نیست به کار قذافی توجه کنید :
آن مردک برای اختلاف بین مسلمونها تاریخ هجری را از روزوفات رسول الله قرار داد! و چون شیعه ها یک روز دیرتر از بقیه سنی ها روزه میگرفتند او برعکس، به مردم کشورش دستور میداد که یک روز زودتر از سنی ها روزه بگیرند تا اختلاف بیشتر شود و میگفت من با حساب فلکی میگیریم یعنی دلیل هم داشت!!!
چون قرآن مکه را ام القری میداند و چون اتحاد امری مطلوب و عاقلانه است و چون ظاهر حدیث میگوید ای مسلمونها ماه را دیدید روزه را بگیرید و و حدیث نگفته ای اهل شیراز یا اهل مکه یا اهل مشرق یا اهل مغرب، بلکه همه مسلمونها را خطاب قرار داده
پس هر مسلمانی که ماه را دید حرفش را قبول میکنیم و روزه را شروع میکنیم و و معمولا در این سالها به خاطر اهتمامی که عربستانی ها در این راه نشان میدهند و کوششی که میکنند (و نظر سیاسی در کارشان دیده نشده ) و اختلافی هم در بین علمایشان نیست پس نظر آنها مورد قبول جهانیان است و حرف شیعه چه ارزشی دارد وقتی که سیستانی یک فتوا میدهد خامنه ای دیگر منتظری دیگر!!

اشتباه دوم:
علمای شیعه ها زمان روزه را تقریبا نیم ساعت طولانی تر کرده اند و این خطرناک است و این به فتنه انداختن مردم است این شر است این کل شر است و حذر ازآن لازم است یعنی باید برخلاف نظر شوم علمای شیعه، تقریبا 12 تا 15 دقیقه زودتر افطار کنید و 12 تا 15 دقیقه دیرتر در سحری بخورید در این باره در این مقاله توضیح دادیدم حتما بخوانید: عنوان مقاله :ماه رمضان نزدیک است، بمن بگویید وقت افطار شیعه درست است یا اهل سنت؟



اشتباه سوم:
یک مشکل دیگر این است که خیلی از شیعه ها ( در فقه شان نیست اما امان از وسوسه شیطان ) تا اذان تمام نشود باز لب به غذا نمیزنند و اذانشان هم مثل آوازهای بودایی ها میکشند و با چهچه میخوانند!! و طولانی ترش میکنند و پدر روزه دار را در میاورند

اشتباه چهارم
اشتباه دیگرشان این است که همینکه اذان صبح داده شد اگر آب در دستشان باشد آنرا زمین میگذارند! این هم غلط است پیامبر اجازه دادند وقتی اذان صبح شروع شد و ما آبی که در دست داریم، میتوانیم ان را بنوشیم! در این اندازه حرجی نیست

اشتباه پنجم
یک اشتباه دیگرشان این است که گمان میکنند سفر روزه را باطل میکند در حالیکه هرگز اینطور نیست خوردن روزه در سفر جایز است اما الزامی نیست ( در مذهب شیعه واجب است که در سفر روزه نگیری!! )
در نزد عموم مسلمانان روزه گرفتن بهتر است (مگر آنکه سفر جهاد باشد) که در آن وقت خوردن بهتر است اما ممنوع نیست

اشتباه شیشم
در مذهب شیعه دختر 9 سال تمام شد باید روزه بگیرد این هم غلط است باید وقتی به سن بلوغ رسید روزه بگیرد یعنی وقتیکه حیض دید و یا علامات دیگر و اگر حیض ندید 15 ساله شد باید روزه بگیرد
عجیب اینکه اسلام زن کامل را اجازه داده در ایام حیض 6 یا 7 روز روزه نگیرد و این شیعه ها، به دختر بچه 9 ساله که بالغ نشده میگویند سراسر ماه رمضان را روزه بگیر ، ما به این سختگیری ملایان شیعه مشکوکیم آیا هدف آنها بیزار کردن مردم نبود؟

اشتباه هفتم
به پیشباز رمضان رفتن نیز درست نیست خیلی از شیعه ها معتقد و مومن ، یک روز یا دو روز قبل از شروع رمضان روزه میگیرند و نامش را گذاشتند به استقبال رمضان رفتن
این را اسلام قبول ندارد و ممنوع است! رسول الله از روزه یوم شک مومنان را بر حذر داشتند

اشتباه هشتم:
البته نماز تراویح واجب نیست ، .ولی پیامبر 3 شب نماز شب را با جماعت خواندند اما از ترس اینکه مبادا نماز شب بر مومنان فرض شود خواندن آنر(با جماعت) ترک کردند
اما بعد از وفات ایشان ترس از واجب شدن نماز شب زایل شد پس صحابه تراویح را شروع کردند و بین خود قرار گذاشتند که 20 رکعت باشد البته حضور در تراویح ( حتی در زمان صحابه) نیز اجباری نبود و نیست،ولی این هم پسندیده نیست که شب های رمضان شبهای عادی باشد و متاسفانه در نزد اغلب شیعه ها شبهایی عادی است و این اشتباه است لازم است که در این شب ها به عبادت و خصوصا نماز بکوشیم

اشتباه نهم
شب قدر مهم ترین شب سال است عبادت در آن برابر با عبادت 84 سال است و یک اشتباه شیعه این است که سعی میکند تمام شب قدر بیدار باشد و گمان میکند اگر تمام شب ، شب زنده داری نکند عبادتی نکرده! نه ! این درست نیست هرچقدر که در توان داشت عبادت کند کافیست
و مساله مهم تر اینکه شیعه، شب های قدر را منحصر میداند به شب 19 و 21 و 23
در حالیکه رسول الله فرموده است که شب قدر را در ده شب آخر رمضان جستجو کنید با این حساب شب 19 اصلا نیست و اشتباه بزرگ شیعه این است که گمان میکند در 21 یا 23 است در حالیکه احتمال دارد در شبهای دیگر دهه آخر رمضان باشد پس علمای شیعه مردم شیعه را از این فرصت بزرگ نیز محروم نموده اند.
و وحشتناک ترین اشتباه شیعه در این دوشب هم همین است که به جای ستایش الله، میپردازد به شهادت و ستایش علی و یا علی مدد میگوید!! این دیگر اشتباه نیست مصیبت و بدبختی کامل است.

اشتباه دهم
وقت افطار، شکم را انباشتن البته اشتباه شیعه ها و گاهآ اشتباه خود راقم این سطور نیز هست ولکن درست این است که انسان افطاری مختصری بخورد و آبی بنوشد بعد برود نماز مغرب را به جماعت بخواند و یک دفعه معده و درون خود را تا خرخره پر نکند! باور کنید و تجربه کنید خوردن مختصر و بعد رفتن به مسجد برای نماز جماعت(رفتن و برگشتن و نماز خواندن ) این فرصت را به معده میدهد تا بشما خبر بدهد که آنقدرها هم که فکر میکردید گرسنه نیست در حالیکه در بی وقفه خوردن، تا معده به شما اطلاع دهد که بس است! شما پرش کرده اید و این اطلاع بعد از مرگ سهراب است این اشتباه در شیعه و سنی هست اما در شیعه خیلی بیشتر، چون اکثر قریب به اتفاق شیعه نماز را نمیخوانند الا بعد افطار کامل! و نماز جماعت که اصلا حرفش را نزن!!

اشتباه یازدهم
عدم توجه به هدایات نبی اکرم هم اشتباه است یعنی ایشان بما دستور دادند که روزه بگیریم اما دستورات جانبی هم دارند مثلا خوردن سحری را بسیار مهم دانستند و تشویق نمودند مثلا فرمودند خرما چه خوب غذایی برای سحری است,و هرکس که به این دستور رسول الله عمل کرده و سحری خرما خورده به خوبی حس کرده این خرمای سحری، چقدر روزه گرفتن را آسان میکند

اشتباه دوازدهم
هر چند که بعضی از شیعه ها با شیرینی روزه را افطار میکنند اما در بعضی از احادیثشان آمده که با نمک افطار کنید و برخی با نمک روزه خود را افطار میکنند که این برعکس فرموده رسول الله است ایشان با خرما افطار میکردند خرما نمیبود با آب افطار میکردند،
تعجب است که برخی از شیعه ها خرما را بدل کردند با نمک( بِئْسَ لِلظَّالِمِينَ بَدَلًا) ﴿كهف/50﴾

اشتباه سیزدهم
به حکم این قاعده که
سنگ اول را چون نهد معمار کج ...... تا ثریا میرود دیوار کج
چون شیعه ها در روز اول رمضان روزه نمیگیرند و یک روز یا دو روز تاخیر دارند پس لاجرم در روز عید روزه میگیرند تا مدت رمضان را تکمیل کنند، و روزه در روز عید ممنوع است و حرام است

اشتباه چهاردهم
بعد از رمضان انسان اگر در ماه شوال 6 روزه بگیرد (متوالی یا پراکنده) این 6 روزه، ثوابش (به همراه روزه رمضان) معادل میشود با روزه یک سال، و این غنیمت بزرگی است و این سنت مهم در نزد شیعه ها اصلا وجود ندارد و کسی از آن خبر ندارد خبر ندارند پس عمل نمیکنند و از خیر بزرگ محروم میشوند

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق